Thursday, July 21, 2011

愛のむきだし

I watched Love Exposure (愛のむきだし) yesterday. It is Japanese movie about a boy who is looking for his true love and finds it and stuff...
There are really a lot of different aspects in that movie, so that I am not going to talk about all of them. The main points probably are: religious believe, sects, love and Tousatsu (盗撮), which in this movie means to take a picture of the panties of a girl without her knowing. In general Tousatsu is just the word for photographs taken of someone without them knowing, as far as I understood.
The movie is, with a length of 237 mins, pretty long, but it doesn't seem so long, when you get pulled into the story, which is quite manifold and interesting. 
Here in Germany the movie is rated FSK16, which I think is completely appropriate, because of some scenes.
The first thing I thought after watching the movie was: "It was good and weird... It had a good weirdness to it... Well, I really liked it...^^" Since some parts of the movie were pretty weird and kinda messed up, but as a whole I found it quite interesting and entertaining, even though pretty serious topics were in it...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gestern habe ich Love Exposure (愛のむきだし) gesehen. Es ist ein japanischer Film über einen Jungen, der seine wahre Liebe sucht und sie findet und sowas...
Es gibt wirklich viele Apekte, die in dem Film angesprochen werden, weshalb ich nicht über sie alle reden werde. Die Hauptthemen sind wahrscheinlich: religiöser Glaube, Sekten, Liebe und Tousatsu (盗撮), was in diesem Film für das Fotografieren von Unterwäsche von Frauen, ohne dass sie es wissen, steht. Im Allgemeinen steht Tousatsu für das Fotografieren von Personen, ohne dass sie es wissen, wenn ich es richtig verstanden habe.
Der Film ist, mit einer Länge von 237 Minuten, nicht gerade kurz, aber er kommt einem nicht so lang vor, wenn man sich auf die Geschichte, welche recht vielfältig und interessant ist, einlässt und in sie eintaucht.
Hier in Deutschland ist der Film mit FSK16 bewertet worden, was ich vollkommen angemessen finde, auf Grund einiger Szenen.
Das erste, was ich, nachdem ich den Film gesehen hatte, dachte, war: "Er ist gut und seltsam... Er hat eine gute Seltsamheit... Naja, ich mag ihn...^^" Da manche Szenen des Films ziemlich seltsam und komisch waren, aber als Ganzes empfand ich ihn als recht interessant und unterhaltsam, obwohl auch sehr ernste Themen in dem Film vorkamen...

No comments:

Post a Comment