Thursday, June 2, 2011

Hangover 2 と FSK

I watched Hangover 2 tonight. It is a great movie, but what I was suprised about is, that it is rated FSK 12 here in Germany, which means, you can watch it alone, when you are twelve years old. But I don't think that it is suited for a twelve year-old to watch, since boobs and genitals were shown. Also some of the scenes were quite extrem for twelve year-olds to see. I would have chosen at least FSK 16 like it was in the US with rated R, which means you can watch it, when your seventeen, I think. But I guess the FSK has sometimes a weird way of choosing the FSK for a movie. Sometimes it seems, that with some movies they take the restricting not as strict as with others. Nothing else would explain why Hangover 2 was rated FSK 12.
But I have to underline one thing: The movie is GREAT! So go watch it, if you have the right age for it...^^
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ich hatte heute Abend Hangover 2 im Kino gesehen. Es ist ein sehr guter Film, aber was mich verwunderte ist, dass er hier in Deutschland FSK 12 ist. Ich finde nicht, dass sich zwölfjährige den Film alleine anschauen sollten, da Busen und Genitalien gezeigt wurden. Außerdem waren manche der Szenen schon recht extrem für eine/n Zwölfjährige/n. Ich hätte FSK 16 als angebracht erachtet, wie es in den USA mit Rated R auch gemacht wurde, was bedeutet, dass man den Film gucken darf, wenn man 17 ist, glaube ich. Aber ich schätze, dass die FSK manchmal eine komische Art hat das FSK für einen Film ferstzulegen. Manchmal kommt es einem so vor, als nähmen sie die Beschränkung bei manchen Filmen lockerer als bei anderen. Sonst gibt es keine Erklärung für mich, warum Hangover 2 mit FSK 12 versehen wurde.
Aber ich muss eines unterstreichen: Der Film ist GROSSARTIG! Also schaut ihn euch an, wenn ihr dafür alt genug seid...^^

No comments:

Post a Comment