Tuesday, December 1, 2009

今日は

Well, this is it, my first post in this blog. Man, I hope I will have to write a lot in the months to come.
As I wrote in the introduction, which is on top of the site,  I plan on staying a year in Japan. Maybe some will ask: "Why?" Well, I am interested in the culture and history of Japan, moreover I like to learn about other cultures: how they behave, how they eat, how they spend their free time, simply how they live. In my opinion, there is no better way to learn about another culture than to live in it. So that are some of my reasons.
I plan on flying in August 2010, because I first need to finish school, which I will do in 2010. So until August 2010 the only posts, which will appear here are going to be about how I get to Japan and about Japanese things in general.
So I hope some people will read this blog and enjoy it.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Also, das ist er, mein erster Post in diesem Blog. Man, ich hoffe, dass ich viel schreiben werde in den kommenden Monaten.
Wie ich schon in der Einleitung geschrieben haben, die ganz oben auf der Seite ist, plane ich ein Jahr in Japan zu verbringen. Vielleicht fragen sich manche: "Warum?" Also, ich interessiere mich für die japanische Kultur und Geschichte, außerdem lerne ich gerne etwas über andere Kulturen un Völker: wie sie sich verhalten, wie sie essen, wie sie ihre Freizeit verbringen, einfach gesagt wie sie leben. Meiner Meinung nach gibt es keinen besseren Weg eine andere Kultur kennenzulernen als in dieser zu leben. Das sind ein paar meiner Gründe.
Ich habe vor im August 2010 zu fliegen, da ich vorher noch die Schule beenden muss. Also wird es in den Posts bis August 2010 hauptsächlich um den Weg nach Japan gehen und natürlich um japanische Sachen im Allgemeinen.
Also ich hoffe, dass es Leute gibt, die diesen Blog lesen werden und Spaß an ihm haben.

No comments:

Post a Comment